iTell AB
0200-210 230

Chatt på hemsidan

Med en chatt på er hemsida ger ni snabb och personlig service till era kunder. På så sätt ökar möjligheten att på ett enklare sätt fråga besökaren vad de behöver hjälp med och etablera en första kontakt med kunden.
Dagens kunder beslutar sig allt fortare och tröttnar när de stöter på motstånd. Detta gör det viktigare och viktigare att fånga upp alla kunder oavsett vilken kanal de väljer att nå er via. Har ni råd att inte ha en chatt på er hemsida som kan fånga en kund innan denne tröttnar?

iTell kan hjälpa er att sätta upp er egen chatt och vår erfarna personal kan både snabbt och professionellt hjälpa era kunder rätt, oavsett om de endast söker information eller vill beställa något.

Varför bör du ha en chatt på er hemsida? Här kommer några förslag:

  • God kundservice är kanske något av de absolut viktigaste En kundservice som snabbt kan hjälpa era kunder med olika ärenden kan vara avgörande för att skapa en lång och lojal kundrelation. Det är inte helt ovanligt att vissa produkter och tjänster genererar fler frågor än vad kunden initialt tänkt sig och då kan det vara avgörande för kunden, vilken leverantör de snabbt och enkelt kan få relevanta svar från.
  • Ta kontakt med dina besökare på hemsidan och erbjud kundservice i realtid.
  • Oavsett hur många besökare du får in på hemsidan är det normalt få som verkligen tar kontakt. Här kan du vända på det och vi tar kontakt med kunden när den kommer in på er hemsida och fångar upp denne. Många tycker att det är lättare att ta kontakt med ett företag via en chatt istället för att ringa, fylla i ett kontaktformulär eller göra ett första köp.
  • Nöjdare kunder genom snabbare svarstid.
  • Ge era kunder snabbare hjälp när de besöker er hemsida. Kanske har en kund köpt en vara från er som de har en fråga kring eller vill veta mer om fakturor, öppettider eller hur man enklast tar sig till er? Istället för att kunden ska behöva ägna tid åt att surfa igenom hela er hemsida i sin jakt på svar, kan chatten erbjuda snabbare hjälp.
  • Ni kan enkelt guida en kund rätt på er hemsida via en chatt. Genom en chatt kan vi enkelt fråga kunden vad deras behov är och på så sätt guida till rätt del av er hemsidan eller lämplig kontaktperson.
  • Har era konkurrenter chatt på sin hemsida? Se chatten som en möjlighet att ligga steget före och visa att ni ligger i framkant när det gäller god kundservice och tillgänglighet. En chatt gör att ni alltid är nåbar för era kunder - även på webben.


Mer om svarstjänst

Kontakta oss

eller ring 0200-210 230
Kvalitet / SLA

Hela vår verksamhet präglas av ett långt drivet kvalitetstänkande. Kvalitetssäkringen är en självklar förutsättning för att kunna leva upp till krav och förväntningar från kunder, myndigheter och organisationer. 
Läs mer...

Referenser

SATS ELIXIA

satselixialogga.jpg

"I receptionen på vårt servicekontor, där jag ansvarar för inkommande samtal, vår kontorsmiljö samt att hjälpa våra besökare och medarbetare, är det bra att jag vid behov kan koppla på iTell och bli avlastad. iTell tar då samtalen så länge jag önskar. De som ringer oss får ett trevligt och professionellt bemötande och jag kan känna mig trygg i att vi aldrig missar något samtal!"

www.sats.se

Malin Himledahl, Receptionst - huvudkontoret SATS ELIXIA

Astma och Allergiförbundet

Astma och Allergiförbundet.png

Vi vill öka kunskapen hos andra om hur det är att ha ett osynligt handikapp som astma och allergi.

"Astma och Allergiförbundet är kund sedan 2013 på svarstjänsten och har valt att inte ha egen personal som besvarar samtal utan integrerad telefonist med iTell."

www.astmaoallergiforbundet.se

Anna-Karin Bruttini, Personalchef Astma och Allergiförbundet
iTell-gruppen iTell logo iCell logo stödjer Supports följ oss på iTell på Facebook