iTell AB
0200-210 230

Personal och utbildning

Telefonisterna som ska arbeta med uppdragsgivarens nya svarstjänst, utbildas och tränas för varje specifikt uppdrag, både i kundmiljö och på plats hos iTell.

iTells personalstyrka består av en gedigen personalgrupp med olika arbetslivserfarenheter, dock har alla en gemensam faktor nämligen service! Personalens snittålder var år 2013, 38 år. Telefonyrket får ses som relativt kvinnodominerat men vi ser gärna fler män i vår personalgrupp.

Våra viktigaste medarbetare är självklart företagets coordinatorer, speciella telefonister. Varje person har olika specialistkompetenser därav tilldelning till olika kund- eller branschkategorier beroende på uppdrag. Mycket goda svenska och engelska kunskaper i tal och skrift är ett grundkrav och flertalet medarbetare talar även ett tredje språk. Vi servar kunder på svenska, engelska, norska, finska och danska. Vid andra språk, var vänlig kontakta oss för möjligheter.

Utbildningen för en nyanställd telefonist är dynamisk och innehåller delar inom allmänna telefonikunskaper, data/system, kommunikation i telefon, service, skrift och meddelandehantering, professonalitet, klagomålshantering, affärsengelska termer mm. Utbildningen pågår intensivt med teori under de första två veckorna för att därefter varvas med praktik och fortsatt individuell utbildning efter personligt behov.

Som telefonist krävs det mycket tålamod, noggrannhet och engagemang men även ett brinnande intresse för kundservice. Coordinatorrollen bygger på en nära relation mellan kundföretaget och deras medarbetare - ett intressant arbete i ett utvecklande företag.

Mer om svarstjänst

Kontakta oss

eller ring 0200-210 230
Kvalitet / SLA

Hela vår verksamhet präglas av ett långt drivet kvalitetstänkande. Kvalitetssäkringen är en självklar förutsättning för att kunna leva upp till krav och förväntningar från kunder, myndigheter och organisationer. 
Läs mer...

Referenser

SATS ELIXIA

satselixialogga.jpg

"I receptionen på vårt servicekontor, där jag ansvarar för inkommande samtal, vår kontorsmiljö samt att hjälpa våra besökare och medarbetare, är det bra att jag vid behov kan koppla på iTell och bli avlastad. iTell tar då samtalen så länge jag önskar. De som ringer oss får ett trevligt och professionellt bemötande och jag kan känna mig trygg i att vi aldrig missar något samtal!"

www.sats.se

Malin Himledahl, Receptionst - huvudkontoret SATS ELIXIA

Astma och Allergiförbundet

Astma och Allergiförbundet.png

Vi vill öka kunskapen hos andra om hur det är att ha ett osynligt handikapp som astma och allergi.

"Astma och Allergiförbundet är kund sedan 2013 på svarstjänsten och har valt att inte ha egen personal som besvarar samtal utan integrerad telefonist med iTell."

www.astmaoallergiforbundet.se

Anna-Karin Bruttini, Personalchef Astma och Allergiförbundet
iTell-gruppen iTell logo iCell logo stödjer Supports följ oss på iTell på Facebook