iTell svarstjänst ser till att rätt samtal kopplas till rätt person i rätt tid eller tar ett meddelande som skickas direkt via e-post och/eller SMS.
iTell svarstjänst hjälper stora som små företag, kommuner och offentlig förvaltning med olika telefonpassningsuppdrag. Våra största kunder har fler än 1 000 anställda i olika länder och våra minsta kunder är enmansföretag som ser fördelen av att aldrig förlora ett samtal.
iTells telefonister arbetar i det egna svarssystemet iPass vilket bland annat innehåller samtliga av de uppgifter som återfinns via kundens eget svarssystem/växel eller annan databas med profiluppgifter. Uppdatering sker löpande av kundansvarig telefonist, antingen via telefonkontakt med företaget alternativt via meddelanden i samband med lokala uppdateringar på befintlig växel. iTell kan även erbjuda integrationer mot t ex AD, Outlook, Touchpoint och Gmail.
Företagets växelnummer vidarekopplas till ett specifikt svarsnummer för respektive kontor/ort och besvaras enligt de riktlinjer som förmedlats av kunden. Vidarekoppling av samtal sker via sökningar på namn, position, avdelning, ansvarig chef, anknytning, adress, ansvarsområde etc. Vid ej svar, upptagen eller hänvisad anknytning förmedlas meddelande via e-post, SMS eller fax utan kostnad.
Säljare som ringer från företag och vill sälja olika produkter, tjänster etc. kan växeln filtrera bort och endast förmedla kontakter av intresse. Ni som kund väljer själva hur mycket eller lite ni vill använda tjänsten, vilket även kan variera efter behov eller säsong. Allt för en bra och effektiv svarsservice / telefonpassning / call center, så att du som kund blir nöjd.
När någon ringer till ditt företag ska det inte bara höras utan också kännas att de har kommit rätt. De ska alltid känna sig välkomna och väl omhändertagna redan från början. Den image du vill att ditt företag ska förmedla, skapas så snart någon lyfter luren för att svara. Med iTell som samarbetspartner garanterar du att så blir fallet. iTells telefonister lär sig ditt företag från grunden och känner till hur ni är organiserade, vem som sköter vad, vilka som arbetar på respektive avdelning och med likartade arbetsuppgifter.
Frigör viktiga resurser, låt iTell svarstjänst / telefonpassning ta hand om samtalen. För små och stora företag och organisationer löser vi telefonistfunktionen/växeltjänsten på ett kostnadseffektivt sätt. För våra kunder innebär det att vi ser till att växeln alltid är bemannad oberoende av tidpunkt. Vår stordriftsfördel gör att vi alltid kan vara mer kostnadseffektiva än om företaget skall sköta allt detta själv.